Aan de slag met Samen Laten Werken

Aan de slag met Samen Laten Werken

Op deze pagina vind je binnenkort een overzicht van de meest gestelde vragen. Daarnaast vind je een beknopte instructie voor onze app en portal en een aantal instructievideo’s. Daarmee gaan we het Samen Laten Werken.

Beknopte instructie

De meeste functies in onze app en portal spreken voor zich. Toch is alle begin moeilijk. Met de onderstaande informatie helpen we je vast een eindje op weg. In het overzicht zie je welke icoontjes gebruikt worden voor de verschillende functies. Met name in de app, handig om te weten!

Hier vind je je dossier. Natuurlijk kun je ook kiezen voor de dossierbijdrages die anderen met je hebben gedeeld
Hier vind je je ontwikkelingsplan. Ook je al afgesloten ontwikkelingsplannen kun je terugvinden. Per ontwikkelingsplan geef je aan wat je ontwikkelpunten zijn (zie hieronder), welke bijdrages je mee wilt nemen in je plan, aan wie je 360 graden feedback wilt vragen, of je dat ook wilt vragen aan Samen Laten Werken; en vanzelfsprekend reflecteer je ook zelf op je ontwikkeling. Klaar? Met een klik op de knop print je je ontwikkelplan in de portal.
Hier vind je de competenties die je aan elke bijdrage kunt koppelen. In je ontwikkelingsplan voer je aan de hand van je competenties je gegevens in
 

In het ontwikkelplan maken we voor elk punt gebruik van 4 iconen. Met een klik (de)selecteer je ze

  Klik je dit icoon aan, dan geef je aan dat het een ontwikkelpunt is
  Klik je dit icoon aan, dan geef je aan dat het je ontwikkeling ziet
  Klik dit icoon aan om het punt mee te nemen in je vraag om 360 graden feedback
   Klik dit icoon aan om feedback te vragen aan Samen Laten Werken over het punt
   Dit icoon wordt gebruikt voor je netwerk. Hier zie je met wie je je gegevens deelt (aan wie je feedback kunt vragen); omgekeerd wie aan jou hebben gevraagd om dat te doen. Vanuit de functie voor je netwerk kun je direct 360 graden feedback geven -als dat aan je is gevraagd

Instructievideo’s

Binnenkort vind je hier korte instructievideo’s om met de app en portal aan de slag te gaan.

Meest gestelde vragen – FAQ

Ik krijg geen mail binnen- Joris ten Ham, 17 april 2018

De e-mail uit de portal en app van Samen Laten Werken wordt automatisch verstuurd. Daardoor wordt de e-mail wel eens onterecht als spam gezien. Controleer je spam (of junk) box. Kom je er mail van Samen Laten Werken tegen, klik er dan met de rechtermuisknop op (meestal…). In het menu of submenu kun je vaak kiezen voor een optie in de trant van: deze afzender nooit blokkeren. Kom je er niet uit? Neem dan gerust contact op.

Als ik wil afdrukken, gebeurt er niets- Albert Buitenhuis, 15 april 2018

Als je je dossier afdrukt of je ontwikkelingsplan, dan wordt er een PDF gemaakt. Die wordt geopend op een nieuw tabblad. Wel zo makkelijk, dan kan je gewoon doorwerken. Gebeurt er niets, dan wordt waarschijnlijk de popup geblokt. Best geef je in je browser aan dat je pop ups van het Samen Laten Werken platform altijd toestaat.
Om het makkelijker te maken, gaat Samen Laten Werken ook een link weergeven waarmee je je afdruk-pdf kunt downloaden. Voor het ontwikkelingsplan is die link er al.

Ik kan me nog niet registreren. Hoe komt dat? – Loes Raadgever, 7 april 2018

Je kunt vanaf 16 april registreren bij Samen Laten Werken. Natuurlijk is dat interessant, want dat kun je het nieuwe schooljaar op een volledig nieuwe en baanbrekende manier aan de slag met je professionalisering. Onze app en portal zijn op korte termijn beschikbaar. Natuurlijk wordt je op de hoogte gehouden.

Waar vind ik in de portal terug met wie ik mijn gegevens kan delen? – Huge den Aantrekker. – 28 maart 2018 (testpanel)

Ik heb een uitnodiging gekregen van een collega om gegevens te delen. In de app zie ik dat terug onder netwerk. Maar in de portal kan ik het niet vinden.

In de app vindt je je netwerk direct terug in het menu. In de portal vind je je netwerk terug door (bovenin het menu) te klikken op ‘mijn gegevens’. Vervolgens zie je in het zijmenu de optie ‘dossier delen’.

Helpdesk

Kom je er niet uit? Neem dan contact op met onze helpdesk. We proberen je vraag binnen één uur te beantwoorden.